Servicepunt 0318 752222

Bel Me Terug

Regelarm in 2014

Beleidsadviseur Nellie Pels blogt over regelarm in 2014

In deze blog wil ik u graag meenemen met de plannen voor het regelarm werken in 2014. In 2013 lag het zwaartepunt op het uitproberen van de verschillende plannen om te kijken of ze daadwerkelijk regelarm waren.

Zo heeft Opella de methodiek van de klantvolgende bekostiging getest. Er is hierbij gekeken naar hoe de processen tussen de verzorgende en het Opella servicepunt zo makkelijk mogelijk gaan. Klanten die mee gedaan hebben met de proef geven het cijfer  8 aan de methodiek; een klant weet waar hij/zij aan toe is en een klant weet binnen 2 dagen wat de indicatie is.

Makkelijker
Nu is het tijd om de geteste plannen voor de hele organisatie in te gaan voeren. Fundum (het elektronische dossier) wordt aangepast zodat de methodiek Klantvolgende bekostiging voor alle klanten binnen Opella gaat gelden. Voor de klant die al zorg ontvangt van Opella zal er niet zo heel veel gaan veranderen. Voor nieuwe klanten van Opella wordt het makkelijker. In plaats van een document met regels van 16 tot 20 pagina’s komt er een offerte van 2 pagina’s.

Tevredenheid stijgt
Het regelarm indiceren wil Opella nog regelarmer gaan maken. In het jaar 2013 bleek dat het indiceren nog makkelijker kan. Met het CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) zijn nu afspraken gemaakt om het nog regelarmer aan te gaan pakken.

In het kader van kwaliteit zijn de tevredenheidsmetingen van klanten en medewerkers in het najaar van 2013 gedaan. De tevredenheid van klanten en medewerkers stijgt. Dat is mooi. Klanten geven gemiddeld een 8.1 aan Opella. Nu is het zaak om in 2014 goed te kijken naar welke formulieren er niet meer noodzakelijk zijn om in te vullen. Hierdoor zal de administratieve last van de zorgverleners nog verder gaan dalen.

TIP | Laat van u horen
En dan hierbij een oproep die ik al vaker heb gemaakt: als u als klant of als medewerker tegen iets aanloopt waarvan u denkt; dit kan makkelijker. Laat het me weten. Dan kijkt Opella of dit kan veranderen.

 

 

Wat vindt u? Laat hier uw reactie achter over bovenstaande blog.

 

andere bloggers:

  • De meewerkend voorvrouw
  • De oefentherapeut
  • De thuisbegeleider